HANTA

Literatuur en meer

  • Home
  • Over Hanta
  • Contact
  • Privacy statement
  • Columns
  • Recensies
  • Beschouwingen
  • Blog
  • Meer
    • Liliane leest
    • Kettinglezen & rijgschrijven
    • Mediamoment
    • Sportzomers en -winters!
    • Zomergasten
    • Thuisblijfreizen
    • Bouke’s blues
    • Proza
    • Poëzie
You are here: Home / blog / Schrijven in de publieke ruimte

Schrijven in de publieke ruimte

10/12/2014 by Liliane Waanders Leave a Comment

Binnenkort in dit theater - Ester Naomi PerquinWildschrijven noemt Ester Naomi Perquin wat de meeste mensen graffiti noemen. In de column Wild – waarin de zin voorkomt waaraan de bundel Binnenkort in dit theater (columns geschreven voor De Groene Amsterdammer) zijn naam dankt –  signaleert zij dat ‘goede wildschrijverij’ in haar omgeving zo goed als verdwenen is.

De letters die ze her en der leest, vallen in de categorie ‘onleesbare warrigheid’. Ze missen urgentie en persoonlijkheid. Goede wildschrijverij is volgens Ester Naomi Perquin ‘in staat je op het spoor te zetten van een verhaal dat groter is dan sullig vandalisme.’

Als dat zo is, verdient graffiti het van overheidswege ondersteund te worden. Ik stel dan ook voor dat wat door bijna iedereen graffiti en door Ester Naomi Perquin wildschrijverij genoemd wordt onder de noemer ‘schrijven in de publieke ruimte’ vanaf nu gesubsidieerd wordt.

Het maakt mij niet uit, uit welke potje het geld komt. Voor mijn part uit het lokale letterenbudget, al denk ik dat zelfs wie de kunst geen warm hart toedraagt het maatschappelijk belang van ‘schrijven in de publieke ruimte’ ziet. Door Ester Naomi Perquin kun je er met goed fatsoen niet langer omheen dat ook in dit geval de kost voor de baat uitgaat.

Misschien ook interessant:

  1. Hulde
  2. De Dichter des Vaderlands debuteert met Nurture
  3. De Dichter des Vaderlands bij de dood van Dick Bruna
  4. 4 mei: wachten op de stilte

Filed Under: blog Tagged With: Binnenkort in dit theater, columns, De Groene Amsterdammer, Ester Naomi Perquin, graffiti, schrijven in de publieke ruimte, wildschrijven

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Zoeken

  • Facebook
  • RSS
  • Twitter

Nieuwste berichten

  • Alkibiades, met de klemtoon op ‘bi’ (of toch op de ‘a’?)
  • Oosterpark 82
  • Werk in uitvoering: vertalen in een achterkamer
  • De koning tussen twee Dichters des Vaderlands in
  • Honderd jaar PEN (CLUB) Nederland: een beknopte geschiedenis

Spotlight

Auteurs

  • Liliane Waanders

Meest gelezen deze week

Tags

Abdelkader Benali Adriaan van Dis Arnon Grunberg beeldende kunst boek boeken boekenweek Cees Nooteboom column De wereld draait door dood dwdd film fotografie gedicht Ilja Leonard Pfeijffer Jan Brokken journalistiek K.Schippers kunst lezen literatuur Louise O. Fresco Marguerite Duras Oek de Jong Olympische Spelen Poetry International poëzie recensie roman Rotterdam schrijven sportzomer sportzomer 2012 sportzomer 2013 sportzomer 2014 stoïcijn tennissen Tour de France vertalen Virginia Woolf voetballen wielrennen William Shakespeare zomergasten

Zoeken

Volg Hanta

  • Facebook
  • RSS
  • Twitter

Hoofdmenu

  • Home
  • Over Hanta
  • Columns en beschouwingen
  • Recensies
  • Beschouwingen
  • Meer
  • Contact
  • Privacy statement

Rubrieken

  • Liliane leest
  • Kettinglezen & rijgschrijven
  • Mediamoment
  • Sportzomers en -winters!
  • Zomergasten
  • Thuisblijfreizen
  • Bouke’s blues
  • Proza
  • Poëzie

Net binnen

  • Alkibiades, met de klemtoon op ‘bi’ (of toch op de ‘a’?)
  • Oosterpark 82
  • Werk in uitvoering: vertalen in een achterkamer

Archief

Auteurs

  • Liliane Waanders

Copyright © 2023 · News Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in

Hanta gebruikt cookies. Omdat een blog runnen zonder nou eenmaal niet kan. Wilt u geen cookies, zie dan de instructies hier: Meer over cookies Ok, ik snap het
Privacy & Cookies
Necessary Always Enabled